Inloggen

Wat is atraveo?

atraveo is de grote vakantiehuizenmarkt op internet met meer dan 300.000 vakantiehuizen en vakantieappartementen in Europa en de rest van de wereld. Naast de zeer ruime keuze zijn ook de gecontroleerde klantenbeoordelingen en een algehele laagsteprijsgarantie prominente kenmerken van de geïntegreerde bemiddelingsservice. atraveo promoot internationaal – via de eigen merknaam atraveo, via TUIvillas.com en in samenwerking toonaangevende reisportalen. Het bedrijf is ontwikkelaar en exploitant van de eigen booking engine IBE5 en biedt een klantenservice in tien talen aan. atraveo is in 1997 opgericht en behoort tot de TUI GROUP.

Hoe kan ik een vakantieaccommodatie vinden?

Om het vergelijken van de prijzen eenvoudiger voor u te maken, bevat de resultatenlijst prijzen die voor uw specifieke zoekopdracht berekend zijn: vakantieperiode en verblijfsduur, aantal personen en zelfs de hondentoeslag zijn voor zover mogelijk al meegerekend. De resultatenlijst bevat uiteraard alleen de belangrijkste gegevens van iedere aanbieding. Als u graag meer wilt weten, kunt u het korte preview bekijken of op “Details” klikken voor de objectpresentatie. Bij de zoekfunctie kunt u behalve uw vakantiebestemming het beste ook direct de gewenste vakantieperiode en het aantal personen waarmee u op reis gaat invoeren. Bij stap drie van de zoekopdracht kunt u bovendien aangeven of u een huisdier mee wilt nemen. Als u prijs stelt op bepaalde voorzieningen, zoals een vaatwasser of een pool, kunt u dit eveneens bij de zoekopdracht aangeven. Klik nu op „Aanbiedingen tonen“ en wij stellen een lijst met beschikbare vakantiehuizen samen. Dit kan een aantal seconden duren.

Hoe werkt het boeken?

Hebt u een vakantiehuis voor uw vakantie gevonden? Dank kunt u in de objectomschrijving op "Verder naar boeking" klikken. Nu verschijnt de boekingsopdracht waar u eventueel de vakantieperiode en het aantal personen kunt kiezen zodat de prijs berekend en getoond wordt. Gelieve nu de velden van het boekingsformulier in te vullen en vergeet u daarbij niet de namen en leeftijden van alle medereizigers (ook baby's en kinderen) te vermelden. Afhankelijk van het gekozen huis kunt u aanvullende diensten (bijv. beddengoed) uitkiezen, een reisverzekering afsluiten, alsmede de gewenste betalingswijze selecteren. Tot slot vragen wij u de algemene voorwaarden van de aanbieder en atraveo te lezen en te accepteren en daarna op “Bevestig uw boeking” te klikken om uw boekingsopdracht af te sluiten. Als u de creditcard als betalingswijze hebt gekozen, wordt er nog om uw creditcardgegevens gevraagd. Voor uw eigen veiligheid wordt dit in een aparte boekingsstap gedaan. Op de volgende pagina krijgt u een samenvatting van uw boeking die uw uit kunt printen en op kunt slaan. Uw boekingsopdracht wordt nu door atraveo verwerkt. Zodra de boeking bevestigd kan worden, krijgt u van ons een e-mail met meer informatie. Gelieve er rekening mee te houden dat wij uw boeking niet telefonisch kunnen aannemen.

Wat houdt de garantie “What you see is what you get” in?

Hoewel ze hier wettelijk niet toe verplicht is, garandeert atraveo u: "what you see is what you get" – “wat je ziet, dat krijg je ook!” De beschrijvingen van alle accommodaties die bij atraveo aangeboden worden, komen in de essentiële details overeen met de feiten. Alle coöpererende aanbieders hebben zich daar tegenover atraveo toe verplicht voor ze aan de samenwerking begonnen. Mocht er toch een keer reden voor kritiek zijn en de aanbieder van uw accommodatie biedt geen uitkomst, dan kunt u zich tot atraveo wenden. Wij zullen de kwestie vlot en onbureaucratisch onderzoeken.

Garantievoorwaarden:

Als u tijdens uw verblijf ter plaatse een mankement vaststelt, dan dient u de aanbieder van de accommodatie, dan wel zijn plaatselijke vertegenwoordiger onverwijld daarvan op de hoogte te brengen, om hem zo de mogelijkheid te geven het op te lossen. In uitzonderlijke gevallen kan er sprake zijn van een vervangende accommodatie. Mocht de reclamatie ter plaatse niets opleveren, dan zou u zich uiterlijk binnen twee weken na terugkomst van uw vakantie schriftelijk tot uw aanbieder moeten wenden. Voeg alstublieft, indien mogelijk, bewijsstukken toe. Naar keuze kunt u de reclamatie ook naar atraveo sturen, wij sturen deze dan door naar de aanbieder. Antwoordt de aanbieder niet binnen een termijn van zes weken na ontvangst van de reclamatie of kan er binnen acht weken geen schikking met de aanbieder bereikt worden, dan doet atraveo een poging tot bemiddeling, bijvoorbeeld d.m.v. een schikkingsvoorstel. Mocht ook dit geen resultaat opleveren, dan komt atraveo voor u op, als uw eis gegrond lijkt en u in ruil daarvoor uw eis jegens de aanbieder aan atraveo overdraagt.

Beperking: onafhankelijk van een eventuele contractuele of wettelijke claim tegen de aanbieder van de vakantieaccommodatie heeft deze garantie alleen betrekking op huursom van de accommodatie en is schadevergoeding voor de heen- en terugreis of zogenaamd gederfd vakantieplezier uitgesloten. De garantie beperkt zich tot de hoogte van de daadwerkelijk betaalde huur-, dan wel de reissom en de eventuele betaalde bijkomende kosten voor diensten die bij de accommodatie aangeboden worden. Een schadevergoeding voor zaken die afwijken van de omschrijving van de accommodatie en die te wijten zijn aan overmacht (bijvoorbeeld storm, brand), is uitgesloten.

Wat is de laagsteprijsgarantie?

Wij garanderen de beste prijzen: u vindt nergens anders lagere prijzen dan bij atraveo. De garantie geldt voor alle aangeboden accommodaties en alle reisperiodes. Mocht u nog op de dag van de boeking bij een andere online aanbieder een overeenkomstig en beschikbaar reisaanbod van dezelfde aanbieder tegen een lagere prijs ontdekken, dan betalen wij u het verschil terug. Verplicht te betalen bijkomende kosten moeten in de vergelijking meegerekend worden. En vanzelfsprekend moet het vergelijkbare aanbod met dat van ons overeenkomen als het gaat om de reisperiode, het aantal personen enz. U hoeft alleen maar de aanbieding en een bewijs van beschikbaarheid naar klantenservice@atraveo.nl te sturen en wij betalen u het verschil terug.

Hoe kan ik een beoordeling geven?

Kent u een aangeboden accommodatie uit eigen ervaring, omdat u daar als gast bent geweest? Dan kunt u de accommodatie beoordelen. U klikt daarvoor in de objectomschrijving op “Dit object beoordelen” en daar kunt u de desbetreffende velden invullen. U kunt ook alleen een beoordeling over de plaats geven, dus onafhankelijk van de accommodatie. Daarvoor kiest u in onze zoekfunctie het land, de regio en de plaats uit, waarna u kunt zoeken. Dan klikt u in de resultatenlijst op de tab over de desbetreffende plaats. Hier kunt u uw beoordeling over de plaats geven, “Deze plaats beoordelen”. Vanzelfsprekend mag u uitsluitend uitspraken doen, die waar zijn en die gecontroleerd kunnen worden. Zonder voorafgaand overleg zullen er geen wijzigingen worden aangebracht maar wordt de beoordeling als origineel online weergegeven.

Voor verhuurders: kan ik met mijn vakantiehuis bij atraveo adverteren?

U heb vakantiehuizen of appartementen en u wilt de bezettingsgraad graag verhogen en meer klanten bereiken? Daarbij wilt u de controle over de verhuur behouden en geen beperkende verplichtingen aangaan? Met atraveo, de grote vakantiehuizenmarkt op internet, presenteert u uw vakantieaccommodatie in heel Europa. Wij zorgen voor de actieve bemiddeling en marketing – zonder enig risico voor u als productpartner.

Meer informatie

Hoe kan ik een vakantieaccommodatie vinden?

Om het vergelijken van de prijzen eenvoudiger voor u te maken, bevat de resultatenlijst prijzen die voor uw specifieke zoekopdracht berekend zijn: vakantieperiode en verblijfsduur, aantal personen en zelfs de hondentoeslag zijn voor zover mogelijk al meegerekend. De resultatenlijst bevat uiteraard alleen de belangrijkste gegevens van iedere aanbieding. Als u graag meer wilt weten, kunt u het korte preview bekijken of op “Details” klikken voor de objectpresentatie. Bij de zoekfunctie kunt u behalve uw vakantiebestemming het beste ook direct de gewenste vakantieperiode en het aantal personen waarmee u op reis gaat invoeren. Bij stap drie van de zoekopdracht kunt u bovendien aangeven of u een huisdier mee wilt nemen. Als u prijs stelt op bepaalde voorzieningen, zoals een vaatwasser of een pool, kunt u dit eveneens bij de zoekopdracht aangeven. Klik nu op „Aanbiedingen tonen“ en wij stellen een lijst met beschikbare vakantiehuizen samen. Dit kan een aantal seconden duren.

Zijn de aangeboden accommodaties vrij?

Als u bij uw zoekopdracht de vakantieperiode en verblijfsduur uitkiest, worden de aangeboden accommodaties automatisch op beschikbaarheid gecontroleerd. Op die manier komen er alleen vrije objecten in de resultatenlijst. De basis hiervoor is een bezettingskalender die door de desbetreffende aanbieder continu geactualiseerd wordt. Voor de zekerheid wordt de beschikbaarheid bij een boeking toch nog een keer gecontroleerd door bij de aanbieder na te vragen. Mocht tegen de verwachting in toch blijken dat een accommodatie niet meer vrij was, zullen wij u alternatieven aanbieden.

Wat is Liquid Search?

Met Liquid Search, onze moderne zoektechnologie, vindt u snel en eenvoudig de aanbiedingen die precies bij u passen. Bij ons is het gehele zoekproces op een pagina en met alle relevante service-informatie samengevat: wie bijvoorbeeld op zoek is naar aanbiedingen in een bepaalde regio, ziet op de nieuwe Google-landkaart waar de interessante vakantieplaatsen liggen en hoe ze heten. Met welke vraag u rekening moet houden in uw vakantieregio, kunt u heel eenvoudig herkennen aan de geïntegreerde kalender: voor iedere week van het seizoen geven we een prognose van de vraag en laten we bovendien zien hoeveel van de aangeboden accommodaties op dat moment nog vrij zijn. Wie flexibel is in de keuze van de vakantieperiode kan naar een andere, minder gewilde datum uitwijken en eventueel behoorlijk geld besparen. En tot slot bevelen wij voor iedere regio populaire zoekkenmerken aan.

Wat is de laagsteprijsgarantie?

Wij garanderen de beste prijzen: u vindt nergens anders lagere prijzen dan bij atraveo. De garantie geldt voor alle aangeboden accommodaties en alle reisperiodes. Mocht u nog op de dag van de boeking bij een andere online aanbieder een overeenkomstig en beschikbaar reisaanbod van dezelfde aanbieder tegen een lagere prijs ontdekken, dan betalen wij u het verschil terug. Verplicht te betalen bijkomende kosten moeten in de vergelijking meegerekend worden. En vanzelfsprekend moet het vergelijkbare aanbod met dat van ons overeenkomen als het gaat om de reisperiode, het aantal personen enz. U hoeft alleen maar de aanbieding en een bewijs van beschikbaarheid naar klantenservice@atraveo.nl te sturen en wij betalen u het verschil terug.

Hoe wordt de totaalsom berekend?

Kies boven in de objectomschrijving alstublieft uw vakantieperiode, de gewenste vakantieduur en het aantal personen en de huisdieren die eventueel meegaan. Doorgaans wordt de totaalsom dan automatisch berekend. Daarbij wordt aangegeven welke diensten en voorzieningen inclusief c.q. al meegerekend zijn. Of er extra’s, zoals beddengoed of eindschoonmaak, bijgeboekt kunnen worden, staat eveneens vermeld. Tip: Vul al bij het zoeken de gewenste vakantieperiode, de verblijfsduur en het aantal personen in en ook of u een huisdier meeneemt. Dan kunt u de berekende totaalsommen al in de resultatenlijst zien, zodat u eenvoudig kunt vergelijken.

Welke aanvullende diensten kunnen er bijgeboekt worden?

In de objectomschrijving staat, welke diensten al in de huursom zijn inbegrepen, welke diensten vooraf bijgeboekt kunnen worden en welke diensten nog ter plaatse betaald dienen te worden. Als deze vooraf bijgeboekt kunnen worden, kunt u dit reeds bij uw boeking aangeven.

Onstaan er extra kosten als ik mijn huisdier meeneem?

Of er extra kosten ontstaan als u een huisdier meeneemt, kunt u terugvinden in de prijsinformatie. Meer informatie over het meenemen van een huisdier vindt u onder "Zijn huisdieren toegestaan?".

Moet ik toeristenbelasting betalen?

Of er ter plaatse toeristenbelasting betaald moet worden, is vastgelegd in de statuten van de gemeente van de vakantieplaats. Voor zover dit bij ons bekend is, zullen wij daar in de objectomschrijving op wijzen. Houdt u er alstublieft wel rekening mee dat de hoogte van de toeristenbelasting zonder vooraankondiging door de plaatselijke overheid gewijzigd kan worden.

Moet ik een borg betalen en hoe krijg ik deze terug?

Een aantal aanbieders vragen een borg om door gasten veroorzaakte schade of bijkomende kosten af te dekken. Of er een borg betaald moet worden en zo ja, welk bedrag, staat in de desbetreffende objectbeschrijving. In de meeste gevallen dient de borg ter plaatse in de lokale valuta voldaan te worden. In sommige gevallen is het misschien mogelijk de borg per creditcard te voldoen. Indien de borg al met de rekening vooraf betaald is, dan wordt deze overgemaakt naar de verhuurder. Voor de restitutie van de borg ligt de verantwoordelijkheid altijd bij de verhuurder. Mocht het zo zijn dat de verhuurder de borg terugbetaalt d.m.v. een overboeking, dan verzoeken wij u hem uw bankgegevens, bestaande uit IBAN en BIC, voor de terugreis mede te delen.

Wat houdt de garantie “What you see is what you get” in?

Hoewel ze hier wettelijk niet toe verplicht is, garandeert atraveo u: "what you see is what you get" – “wat je ziet, dat krijg je ook!” De beschrijvingen van alle accommodaties die bij atraveo aangeboden worden, komen in de essentiële details overeen met de feiten. Alle coöpererende aanbieders hebben zich daar tegenover atraveo toe verplicht voor ze aan de samenwerking begonnen. Mocht er toch een keer reden voor kritiek zijn en de aanbieder van uw accommodatie biedt geen uitkomst, dan kunt u zich tot atraveo wenden. Wij zullen de kwestie vlot en onbureaucratisch onderzoeken.

Garantievoorwaarden:

Als u tijdens uw verblijf ter plaatse een mankement vaststelt, dan dient u de aanbieder van de accommodatie, dan wel zijn plaatselijke vertegenwoordiger onverwijld daarvan op de hoogte te brengen, om hem zo de mogelijkheid te geven het op te lossen. In uitzonderlijke gevallen kan er sprake zijn van een vervangende accommodatie. Mocht de reclamatie ter plaatse niets opleveren, dan zou u zich uiterlijk binnen twee weken na terugkomst van uw vakantie schriftelijk tot uw aanbieder moeten wenden. Voeg alstublieft, indien mogelijk, bewijsstukken toe. Naar keuze kunt u de reclamatie ook naar atraveo sturen, wij sturen deze dan door naar de aanbieder. Antwoordt de aanbieder niet binnen een termijn van zes weken na ontvangst van de reclamatie of kan er binnen acht weken geen schikking met de aanbieder bereikt worden, dan doet atraveo een poging tot bemiddeling, bijvoorbeeld d.m.v. een schikkingsvoorstel. Mocht ook dit geen resultaat opleveren, dan komt atraveo voor u op, als uw eis gegrond lijkt en u in ruil daarvoor uw eis jegens de aanbieder aan atraveo overdraagt.

Beperking: onafhankelijk van een eventuele contractuele of wettelijke claim tegen de aanbieder van de vakantieaccommodatie heeft deze garantie alleen betrekking op huursom van de accommodatie en is schadevergoeding voor de heen- en terugreis of zogenaamd gederfd vakantieplezier uitgesloten. De garantie beperkt zich tot de hoogte van de daadwerkelijk betaalde huur-, dan wel de reissom en de eventuele betaalde bijkomende kosten voor diensten die bij de accommodatie aangeboden worden. Een schadevergoeding voor zaken die afwijken van de omschrijving van de accommodatie en die te wijten zijn aan overmacht (bijvoorbeeld storm, brand), is uitgesloten.

Hoeveel personen kunnen in een huis overnachten?

Bij iedere accommodatie is een maximale bezetting aangegeven. Het object kan niet meer dan het aangegeven aantal personen herbergen. In principe zijn baby's en kinderen daarin meegerekend. Overbezetting is bij uitzondering mogelijk, dient echter aangevraagd te worden. Vermeld daarvoor a.u.b. in de boekingsopdracht het aantal medereizigers, hun leeftijd en hun namen. Houdt u er a.u.b. rekening mee, dat er voor de overbezetting extra kosten kunnen ontstaan. Houdt u er a.u.b. rekening mee dat in Kroatië een overbezetting om wettelijke redenen niet mogelijk is en derhalve niet aangevraagd kan worden.

Is er een babybed of kinderstoel aanwezig?

Informatie hierover vindt u in de objectomschrijving. Als er geen babybed wordt genoemd, is het doorgaans ook niet aanwezig. Bij uw boekingsopdracht vragen wij echter graag voor u aan de verhuurder of er een babybed, kinderstoel of dergelijke geplaatst kan worden.

Is er internet/wifi beschikbaar?

Of er een aansluiting is, kunt u in de objectpresentatie vinden. Als internet of wifi vermeld wordt, is het gebruik ervan slechts voor vakantiedoeleinden bedoeld en normaal gesproken niet geschikt voor zakelijk gebruik. Het kan zijn dat het dataverbruik beperkt is. Het kan tevens voorkomen dat niet altijd gegarandeerd kan worden dat er continu internet beschikbaar is. Een wifi-aansluiting betekent doorgaans bereik in de meeste kamers van een accommodatie. Afhankelijk van de grootte, bouwwijze en ligging van de vakantieaccommodatie kan het zijn dat het bereik niet gewaarborgd is in het hele huis en de tuin.

Zijn huisdieren toegestaan?

Hond, kat, muis: of en hoeveel huisdieren toegestaan zijn – meestal een, soms ook meerdere – verschilt van huis tot huis en staat vermeld in de desbetreffende objectomschrijving. Als u meer dieren wilt meenemen dan toegestaan is, dan moet dit verplicht bij de boeking aangevraagd worden. Klik daarvoor in de objectomschrijving a.u.b. op “Verder naar boeking” en vul daar het aantal huisdieren in. In sommige gevallen moet ook een enkel huisdier aangevraagd worden. De verhuurder wil zich er zo van verzekeren, dat zijn accommodatie geschikt is voor u en uw huisdier. Het kan zijn dat er een toeslag berekend wordt als u uw huisdier meeneemt. Tip: Als u bij de zoekopdracht al aangeeft of u een huisdier mee wilt nemen, zal de resultatenlijst alleen geschikte vakantieaccommodaties laten zien.

Beschikt het geboekte vakantiehuis over een televisie?

De faciliteiten verschillen van huis tot huis.Of er een televisie aanwezig is, staat in de objectomschrijving aangegeven. Hier kunt u ook terugvinden of de televisie satellietontvangst of een kabelaansluiting heeft. Houdt u er a.u.b. wel rekening mee, dat dit, bij zowel satelliet als kabel, niet automatisch betekent, dat er ook Nederlandstalige televisieprogramma’s ontvangen kunnen worden.

Wanneer is het zwembad geopend?

In de objectomschrijving vindt u vaak informatie over de seizoensgebonden openingstijden van het zwembad. Als u daar geen informatie over vindt, kunt u zich oriënteren aan de volgende tijden: in de landen rond de Middellandse Zee zijn de zwembaden doorgaans geopend van begin juni tot midden/eind september. In Midden-Europa meestal in juli en augustus. Gelieve er rekening mee te houden dat de periodes aan het begin en het eind van het seizoen kunnen verschuiven door de weersomstandigheden.

Wie verzorgt de eindschoonmaak?

Voor zover in de prijsinformatie geen informatie omtrent de eindschoonmaak staat aangegeven, dienen de gasten de eindschoonmaak zelf uit te voeren. Als de eindschoonmaak al bij de huursom inbegrepen is of tegen een vergoeding bijgeboekt is, hoeft het gehuurde object uitsluitend bezemschoon achtergelaten te worden.

Moet ik beddengoed en handdoeken meebrengen?

In de objectomschrijving staat aangegeven of beddengoed en handdoeken in de huursom zijn inbegrepen of dat deze bijgeboekt kunnen worden. Als hierover niets vermeld staat, dient u beddengoed en handdoeken zelf mee te brengen.

Waar moet ik rekening mee houden als het gaat om verwarming en airconditioning?

Of de accommodatie over verwarming of airconditioning beschikt, staat in de desbetreffende objectomschrijving. Of er door het gebruik daarvan extra kosten ontstaan, kunt u in de prijsinformatie vinden. Houdt u er alstublieft rekening mee dat er in sommige landen wettelijke restricties gelden m.b.t. de stookperiode.

Hoe worden de aangegeven afstanden gemeten?

Om u een ruimtelijke oriëntatie te geven, bevatten de meeste objectomschrijvingen gegevens m.b.t. de afstand, bijvoorbeeld hoe ver het naar het dichtstbijzijnde strand is. Houd u er a.u.b. wel rekening mee, dat de afstand vaak in hemelsbreedte wordt weergegeven en dat deze bovendien niet zelden een schatting is. Maak voor de planning van uw vakantie daarom a.u.b. gebruik van de kaart die bij ieder object getoond wordt.

Op welke dagen zijn aankomst en vertrek mogelijk?

Vaak is de aankomst op slechts enkele dagen van de week mogelijk, bijvoorbeeld vrijdags of zaterdags. De mogelijke aankomstdagen zijn in de bezettingskalender bij de accommodatie onderstreept. U klikt gewoon op de gewenste dag van aankomst en de bijbehorende huur- c.q. reissom wordt berekend (indien beschikbaar). In het voor- en naseizoen zijn eventueel ook andere aankomstdagen mogelijk, dit dient echter wel met de boeking aangevraagd te worden. Klik daarvoor op “Verder naar boeking” en voer daar alstublieft de door u gewenste datum en verblijfsduur in.

Om leegstand te vermijden, geven vele verhuurders een minimale verblijfsduur aan, bijvoorbeeld 3 nachten of een week. Deze informatie vindt u onder de bezettingskalender. Als u een kortere periode kiest, omdat u bijvoorbeeld eerder vertrekt, wordt toch de prijs voor de minimale verblijfsduur berekend. Mocht u van plan zijn later aan te komen dan geboekt, verzoeken wij u dit aan onze klantenservice mee te delen, zodat de verhuurder niet tevergeefs op u wacht.

Kan ik bij mijn boeking speciale wensen aangeven?

Kijk a.u.b. bij de objectomschrijving of er bij een accommodatie extra's aangeboden worden. Deze kunnen vaak bij de boeking bijgeboekt worden. Speciale wensen, zoals de verdieping waarop het appartement zich moet bevinden, kunt u graag samen met uw boeking aanvragen. U vermeldt uw wens gewoon in het veld "Uw aanwijzing voor de klantenservice". Wij geven deze dan aan de desbetrefffende verhuurder door.Houdt u er a.u.b. wel rekening mee, dat speciale wensen vaak slechts als vrijblijvende wens van de klant worden genoteerd.

Welke betalingsvoorwaarden heeft atraveo?

De betalingswijzen en betalingsvoorwaarden zijn afhankelijk van het gekozen object, de periode tussen tijdstip van boeken en aankomst, het land waarin de klant woont en andere factoren. Welke betalingsvoorwaarden in uw geval van toepassing zijn, kunt u in de boekingsopdracht vinden. Hier staat ook, of er een vergoeding berekend wordt (bijvoorbeeld bij betaling met creditcard). Algemene informatie over de betalingswijzen en -voorwaarden vindt u ook in onze bemiddelingsvoorwaarden. In geval van twijfel verzoeken wij u contacht met onze klantenservice op te nemen.

Hoe worden de klantenbetalingen beveiligd? Krijg ik bij de boeking een garantiebewijs?

De veiligheid van de klantenbetalingen heeft voor ons de hoogste prioriteit. Als u een accommodatie van een reisorganisatie uit ons aanbod kiest, ontvangt u bij uw boekingsbevestiging een garantiebewijs in de vorm van een zogeheten Sicherungsschein of een vergelijkbaar bewijs. Daarmee documenteert de reisorganisatie dat zij de klantenbetalingen volgens de wettelijke bepalingen verzekerd heeft in geval van insolventie. Gedetailleerde informatie hierover kunt u lezen in de boekingsopdracht in de paragraaf ‘betalingswijze’.

Om u een zo groot mogelijke verscheidenheid aan vakantieaccommodaties aan te kunnen bieden, werkt atraveo behalve met reisorganisaties ook met vakantiehuisagentschappen, vakantieparkexploitanten en ontelbare particuliere verhuurders uit heel Europa samen. Doorgaans zijn deze aanbieders niet wettelijk verplicht de klantenbetalingen formeel te verzekeren. Om ervoor te zorgen dat u met een gerust hart op vakantie kunt gaan, controleren wij alle reisorganisaties, lokale partners en particuliere verhuurders, voordat ze in het aanbod van atraveo opgenomen worden, grondig op capaciteit en betrouwbaarheid. Doorgaans betaalt u uw vakantie- c.q. huursom heel comfortabel aan atraveo, wij zorgen voor de verdere afhandeling met de desbetreffende aanbieder voor u.

Wat gebeurt er met mijn online boeking?

Zodra u uw boekingsopdracht verstuurd hebt, krijgt u op de volgende pagina een aanvraagnummer van ons. Uw boeking wordt door onze klantenservice verwerkt en zij zullen deze met de aanbieder afstemmen. Zodra wij een reactie hebben ontvangen, zullen wij u hierover per omgaande informeren d.m.v. een e-mail. U bent nu 48 uur gebonden aan uw boekingsopdracht en u kunt daarna per e-mail verklaren dat u de boeking annuleert (uiteraard alleen als de boeking nog niet bevestigd was). Voor boekingen met speciale wensen en voorwaarden, bijvoorbeeld overbezetting of huisdieren op aanvraag, gelden langere termijnen. Mocht uw boeking onverhoopt niet bevestigd worden, dan sturen wij u een alternatieve aanbieding.

Krijg ik het vakantieadres al vooraf?

Op de landkaart van de desbetreffende objectpresentatie tonen wij doorgaans de exacte locatie van de accommodatie d.m.v. een rood huisje. Af en toe is niet de locatie van de accommodatie maar alleen de vakantieplaats gemarkeerd (rode punt). In die gevallen respecteren wij de nadrukkelijke wens van de desbetreffende aanbieder m.b.t. discretie. U krijgt het exacte vakantieadres samen met uw aanreisinformatie in ieder geval uiterlijk 10 tot 14 dagen voor het begin van uw vakantie.

Kan ik mijn boeking annuleren?

"U kunt uw boeking te allen tijde annuleren, het eenvoudigst via het contactformulier. De hoogte van de annuleringskosten is, volgens de algemene voorwaarden van de aanbieder, afhankelijk van het tijdstip van annuleren. Mocht u onverwachts niet op reis kunnen gaan, laat het ons dan zo vroeg mogelijk weten, zelfs als het maar een paar dagen voor vertrek is. Als u vragen heeft, wendt u zich dan a.u.b. tot onze klantenservice.

Naar het contactformulier

Wanneer en hoe ontvang ik mijn aanreisinformatie?

De aanreisinformatie wordt na betaling van de totale huurprijs verzendklaar gemaakt. Normaal gesproken ontvangt u de aanreisinformatie 10 tot 14 dagen voor vertrek per post of per e-mail.

Hoe is de sleuteloverdracht geregeld?

In uw aanreisinformatie vindt u informatie over de sleuteloverdracht. Op vertoon van de huurvoucher ontvangt u ter plaatse de sleutel van uw geboekte accommodatie.

Wie is de contactpersoon ter plaatse?

De contactgegevens van uw contactpersoon ter plaatse vindt u in uw aanreisinformatie.

Waar vind ik informatie omtrent paspoort-, deviezen- en gezondheidsbepalingen?

Reis- en veiligheidsaanwijzingen, inreisbepalingen, gezondheidsbepalingen, visumvereisten enz. vindt u op de website van het Duitse Ministerie van Buitenlandse Zaken: www.auswaertiges-amt.de of de Nederlandse: www.minbuza.nl. Indien u hier de benodigde informatie niet vindt, kunt u het beste contact opnemen met uw ambassade.

Op welk tijdstippen zijn aankomst en vertrek mogelijk?

De aankomst is doorgaans tussen 15 en 18 uur. Een latere aankomst dient altijd bij de verhuurder aangevraagd te worden. Houdt u er alstublieft ook rekening mee dat u op de dag van vertrek uiterlijk om 10 uur uw accommodatie dient te verlaten. De exacte aankomst- en vertrektijden ontvangt u met de aanreisinformatie. Mocht u bij uw boeking al weten dat u heel erg vroeg of juist heel erg laat zult arriveren, verzoeken wij u ons dit bij “Uw aanwijzing voor de klantenservice” mee te delen. Wij vragen uw afwijkende aankomsttijd graag bij de aanbieder voor u aan.

Vraag aan de klantenservice

Met dit formulier stelt u een vrijblijvende vraag aan onze klantenservice. U ontvangt zo snel mogelijk een antwoord, ook 's avonds, in het weekend en op feestdagen.
Om uw verzoek te kunnen verwerken, hebben wij het aanvraagnummer nodig.
Het spijt ons dat u uw reis moet annuleren. Voor de afhandeling hiervan hebben wij het aanvraagnummer van uw boeking nodig. Wij moeten u er helaas wel op wijzen dat er annuleringskosten aan verbonden zijn. Na het verzenden van het ingevulde formulier ontvangt u een e-mail, waarin het bedrag van de kosten vermeld staat.
Wij verzoeken u het soort fout te kiezen en een korte beschrijving te geven.
Vermeld a.u.b. uw naam en e-mailadres, zodat wij bij vragen en het herstellen van de fout contact met u op kunnen nemen.
U kunt ons ook een e-mail sturen: klantenservice@atraveo.nl

Of u kunt ons bellen: 030-310 00 84 (vanuit Nederland) of 0049.211.668878110. Wij zijn telefonisch bereikbaar van maandag tot vrijdag, van 9.00 tot 18.00 uur en op zaterdag van 9.00 tot 13.00 uur (Midden-Europese Tijd). U kunt ons vandaag vanaf 9 uur bellen.

E-mails en aanvragen die via het formulier verstuurd worden, worden 24 uur per dag verwerkt, ook in het weekend en op feestdagen.